اقتصاد زیستی

آنالیز بازار (2)

 

?ساختار هزینه ای شرکت:
ساختار هزینه ای برای شناسایی فاکتور های کلیدی دستیابی به موفقیت لازم است. برای این منظور، مدل زنجیره ارزش مایکل پورتر برای تعیین محل های افزوده شدن ارزش و استخراج هزینه ها مناسب است.(در مطالب بعدی به آن خواهیم پرداخت)
ساختار هزینه ای همچنین برای فرمولاسیون استراتژی هایی برای توسعه برتری های رقابتی لازم است. برای مثال، در بعضی محیط ها تاثیرات منحنی تجربه(منحنی ای براساس هزینه تولیدی هر واحد نسبت به خروجی تجمعی که اصولا باید نزولی باشد) می تواند برای این برتری استفاده شود.

?کانال های توزیعی:
بررسی کانال های توزیعی در 3 بعد انجام می شود:
1- وجود کانال های توزیعی: تعداد مستقیم مسیرهای منتهی به مشتری
2- کانال های نوظهور: ایجاد موقعیتهای جدید برای برتری رقابتی
3- قدرت ساختاری کانال: برای مثال، در محصولاتی که برند ضعیفی دارند، خرده فروشان بر تولید کنندگان بزرگ برتری دارند.

?روند بازار:
تغییرات در بازار مهم است، چراکه منجر به ظهور فرصتها و تهدیدهای جدید میشود. روندها عموما به صنعت مربوط اند، ولی ممکن است عواملی چون تغییر در حساسیت قیمت، تقاضا برای تنوع و یا میزان تاکیدبر خدمات و حمایتها (عواملی که بیشتر از سوی مشتریان به طور عمومی بر کل یا بخشی از بازار تحمیل می شود) بر روند بازار تاثیر بگذارند.

?فاکتورهای کلیدی موفقیت:
این فاکتورها، عواملی اند که برای رسیدن شرکت به اهداف بازاریابی خود ضروری اند. برخی از آنها عبارتند از:
1- دسترسی به منابع منحصر به فرد ضروری
2- توانایی دستیابی به صرفه جویی به مقیاس( مفهومی مشابه با منحنی تجربه)
3- دسترسی به کانال های توزیعی
4- پیشرفت تکنولوژیکی

البته باید در نظر داشت که فاکتورهای کلیدی موفقیت ممکن است در طول زمان تغییر کند.

نویسنده: میلاد ریحانی

☑️منابع

?کانال اقتصاد زیست فن

☑️آنالیز بازار (1)

آنالیز بازار (2) – اخبار زیست فناوری

برچسب‌ها
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
EnglishIran
بستن
بستن