استارتاپ جوراب!

برای این که یک استارتاپ موفق وارد عرصه شود، لزومی به اختراع وسایل جدید و یا فعالیت در عرصه های High Tech نیست. ۹۰ درصد از استارتاپهایی که ایدهای عالی برای کار داشتند، با شکست مواجه شدند. دلیل این امر آن است که سرعت پیشرفت آنها بسیار سریع بود! آنها تمایل داشتند تا کارهای زیادی را همزمان انجام دهند و این امر به اصطلاح باعث مرگ آن استارتاپها شد.
مثالی بسیار جالب در این زمینه وجود دارد که نکاتی مهم در رابطه با استارتاپ را مورد توجه قرار میدهد. این استارتاپ، استارتاپ جوراب بود. ایدهای که در ظاهر بسیار پیش پا افتاده و کسل کننده به نظر می رسد. اما این استارتاپ در رزومه خود سود ۳۶ میلیون دلاری را به ثبت رسانده است؛ آنها با همین ایده ساده به دنبال حق انحصاری تولید جورابهای NBA بودند.
مسئلهای که کار آنها را خاص میکرد، غیر عادی بودن آنها بود. تولیدات آنها به طور ویژهای در رنگها و طرحهای متفاوت، و فقط در زمینه تولید جوراب بود! تمرکز در کار و همچنین نبود رقیبهای سرسخت بر سر راه آنها حاشیه امنیتی برای آنها میساخت تا مسیری تقریبا هموار را طی کنند.
این نمونه استارتاپها به کسانی که تازه میخواهند شروع کنند یادآوری میکند که برای یک استارتاپ ایده اولیه همه کار نیست، بلکه مسیر پیش روی آنها باید دقیق و واضح تعریف و طراحی شود تا در زمره استارتاپهای موفق قرار گیرند.
نویسنده: میلاد ریحانی
☑️ منبع