بیوتکنولوژی صنعتیبیوتکنولوژی محیط زیستبیوتکنولوژی میکروبیسوخت زیستیگازهای گلخانه ای

همگامی ناوگان دریایی با سوخت های زیستی

آمار ها نشان می دهد که تا سال 2050 سهم ناوگان دریایی در تولید گازهای گلخانه ای که بیشتر آن کربن دی اکسید است 17% خواهد بود. این آمار قابل توجه نشان می دهد که تغییر در طراحی کشتی ها به منظور کاهش تولید گاز های گلخانه ای و همچنین جایگزین کردن سوخت های زیستی به جای سوخت های فسیلی امری ضروری است.


با توجه به نرخ افزایش آلودگی، سازمان های مرتبط به محیط زیست با وضع قوانین و محدودیت هایی ناوگان های دریایی و سیستم های مربوطه را ملزم به استفاده از سوختی جایگزین سوختهای نفتی و فسیلی کرده است ولی قیمت بالای این سوخت ها و ارزش حرارتی پایینشان از ایرادات وارده به این نوع سوخت ها می باشد. عاری بودن از ترکیبات گوگردی و آروماتیک ها،استفاده از منابع کم ارزش جهت تولید سوخت، راندمان تولید مطلوب و… از مزایای این سوخت هاست.

متانول، گاز طبیعی مایع، گلیسیرین، جلبک ها، و سوخت های سلولزی و لیگنوسلولزی و بسیاری دیگر، سوخت های پیشنهادی برای ناوگان دریای است که هر کدام به نوبه خود چالش های خاصی داشته و نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر برای نتیجه بهتر برای جایگزینی دارند .

استفاده از سوخت های زیستی امری مهم در کاهش آلودگی ناوگان آبی می باشد. هزینه های سرمایه گذاری و دسترسی به این سوختها چالش های اصلی می باشند. طراحی، تعمیر، نگهداری سیستم های داخلی کشتی ها، قایق ها و سایر وسایل حمل ونقل دریایی نیز می تواند به کاهش چشمگیر آلودگی ناشی از گازهای گلخانه ای کمک شایان توجهی کند.

ترجمه و آماده سازی: امیر اسماعیلی

لینک خبر

برچسب‌ها
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
EnglishIran
بستن
بستن