نقش اتانول در LCFS

اتانول نقش کلیدی را درخصوص موفقیت استاندارد سوخت کربنی کم کالیفرنیا (LCFS) ایفا کرده‌است. اخیراً انجمن سوخت­‌های تجدید­­­­پذیر به سازمان مدیریت هوای کالیفرنیا  (CARB) اعلام کرده‌است که اگر اقدامات قانونی خاصی برای دسترسی به بازار بیش‌تر انجام شود، مشتاق است جهت رسیدن به اهداف سیاست آب و هوایی دولت بیش‌تر کمک کند.


استاندار LCFS از تولید کنندگان سوخت می‌خواهد که شدت کربن (CI) سوخت مصرفی در این ایالت را تا سال ۲۰۲۰ به صورت سالیانه کاهش دهند. در حال حاضر سازمان CARB یک جلسه رسیدگی برای بررسی اصلاحات استاندارد LCFS جهت گسترش آن تا سال ۲۰۳۰ برگزار کرده‌است که طی آن ضرورت کاهش CI بیش‌تر مورد توجه قرار می­‌گیرد.

سازمان CARB گسترش LCFS را تا سال ۲۰۳۰ مطرح کرده‌است و کاهش شدت کربن تا ۲۰ درصد کم‌تر از مقدار آن در سال ۲۰۱۰ مد نظر آن‌­ها می‌­باشد. انجمن سوخت­‌های تجدید­­­­پذیر (RFA) اقداماتی مانند تسریع و به حداکثر رساندن کربن زدایی از باقی‌مانده سوخت‌­های ترابری مایع را جهت تسهیل دست‌یابی به اهداف آینده LCFS انجام خواهد داد.

کربن زدایی از سوخت­‌های مایع در واقع به معنای تکمیل چرخه حیات سوخت­‌های زیستی و به حداقل رساندن میزان کربن خالص تولیدی از سوخت‌ها می‌­باشد. با استفاده از تکنولوژی­‌های زیستی (بیوتکنولوژی) می­‌توان انرژی موجود در مواد اولیه زیستی مانند ذرت را به سوخت­‌های پاک جهت استفاده­‌های مختلف تبدیل نمود.

داده­‌های CARB بیان‌گر این است که استفاده از اتانول موجب کاهش انتشار ۱۴.۵ میلیون تن (معادل CO2) از گازهای گلخانه­‌ای شده‌است که این رقم معادل ۴۵ درصد از کل کاهش طبق استاندارد LCFS تا به امروز می­‌باشد. علاوه بر این، اطلاعات منتشر شده توسط CARB نشان می‌دهد که CI متوسط اتانول مورد استفاده در کالیفرنیا ۳۱ درصد کم‌تر از بنزین است.

پیشنهادات ارائه شده توسط RFA در خصوص این که اتانول قادر است تا اهداف LCFS را برآورده سازد عبارتند از:

۱. تسریع در تصویب طرح­‌های جدید تولید اتانول سلولزی از فیبر موجود در دانه‌­ها.

۲. اصلاح مقررات فعلی در خصوص صدور اجازه برای فروش سوختE15 که حاوی ۱۵درصد اتانول و ۸۵ درصد بنزین می‌باشد، در کالیفرنیا. مطالعه اخیر Life Cycle Associates نشان می‌دهد که معرفی E15، باعث افزایش اعتبار تولیدی LCFS، کاهش مصرف بنزین و افزایش پایداری برنامه­‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت می‌شود. اگر کالیفرنیا اجازه فروش E15 را در سال ۲۰۲۰ بدهد، بسته به ترکیب ساختار مواد اولیه تولید اتانول، میزان GHG تجمعی به میزان ۱۵ تا ۱۹ میلیون مترمکعب CO2 کاهش می‌یابد.

۳. بازبینی مدل پیشنهادی چرخه حیات گازهای گلخانه­‌ای با فرض تولید دانه­‌های ذرت خوشه­‌ای.

۴. شروع یک فرایند جهت ارزیابی سایر گزینه­‌های احتمالی کربن زدایی از سوخت­‌های مایع باقی‌مانده در بازار کالیفرنیا.

☑ لینک خبر
☑ عضویت در زیست فن میکروبی، صنعتی،محیط زیست
☑ عضویت در کانال زیست فن

بارگذاری مطالب مرتبط بیشتر
بارگذاری توسط جواد طغیانی
بارگذاری در بیوتکنولوژی محیط زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

لیگنین به عنوان سوخت سبز در پیل‌ های سوختی

محققان آزمایشگاه الکترونیک آلی در دانشگاه Linköping یک سلول سوختی تولید کرده‌اند که از لیگ…