کانادا و چیدمان خوب انرژی پاک در آن

سوخت زیستی در کانادا بهدنبال بهبود خود از نظر اقتصادی است. انجمن سوختهای زیستی پیشرفته کانادا که اختصاراً ABFC نامیده میشود، انجمنی است که با هدف تولید و استفاده از سوختهای زیستی در این کشور تشکیل شده است و به طیف وسیعی از گروههای انرژیهای پاک، صنایع مرتبط با پاکسازی و بخشهای سیاستگذاری انرژی و تغییرات آب و هوایی پیوسته است. تمام این تلاشها و تحرکها بدین منظور است که از دولت فدرال برای حمایت از مشاغل امن در بستر اقتصادی پاک، نوآور و متنوع حمایت کند.
مقدمه
مقررات مربوط به سوخت در دست تدوین توسط دولتهای فدرال منجر به ایجاد بازارهای جدید و گسترده سوختهای زیستی میگردد. سوختهای مایع فسیلی سوختهای کربن-بالا هستند که از آن دسته میتوان به بنزین، دیزل، جت و سوختهای دریایی اشاره کرد که از نفتخام بدست میآید و در مصارف حمل و نقل، گرما و تولید برق مورد استفاده قرار میگیرد.
کووید-19 و نقش انجمن سوختهای زیستی پیشرفته کانادا
بیماری همهگیر کووید-19 و اثرات ناشی از آن بر کارتل جهانی نفت، فشارهایی حاد بر اقتصاد کشور کانادا وارد کرده است. بر همین مبنا، ABFC در کاری خطیر بهتازگی در نامهای به نخستوزیر وقت، سه توصیه کلی مطرح نموده است که به کانادا برای هرچه بهتر عمل کردن در مقابله با بحران کووید-19 کمک میکند. این توصیهها بهطرزی تدوین یافتهاند که پس از خروج جهانی از بحران کووید-19، اقتصاد این کشور همچنان مقاوم و پابرجا باقی مانده باشد.
همچنین انجمن سوختهای زیستی پیشرفته کانادا، دست به اقداماتی بهمنظور احیای اقتصادی که بر تسریع در انتقال انرژی پاک تمرکز دارد زده است که مطمئناً منجر به تأثیری ماندگار بر آینده اقتصادی و انرژی کانادا خواهد شد.
در مارس سال 2020 و با توجه به شیوع کووید-19، شرکتها مورد بررسی قرار گرفتند تا تأثیر این بیماری ارزیابی گردد. در حالی که برخی کارخانهها روالی رو به عقب داشتهاند و برخی دیگر عملاً بسته شدهاند، طبق گزارشها برنامههای توسعهای همچنان فعال است. برنامههای سرمایهگذاری برای ارزیابی سیگنالهای نظارتی و امکانسنجی مالی مورد ارزیابی مجدد قرار گرفتهاند.
با توجه به بیانیههای جدید ABFC، توصیههای سلامتی این سازمان نقشی با اهمیت دارد؛ زیرا که این سازمان بهدنبال تغییر مسیر اقتصادی در ادامه مقابلههای جمعی و جهانی علیه اپیدمی کووید-19 است. واضح است که کاهش خطرات ناشی از رکود ساختاری و قرار گرفتن در معرض سیاستهای خارجی نفتی، از با ارزشترین اقدامات هر سازمانی در حال حاضر است.
بررسی بُعد اقتصادی انجمن سوختهای زیستی پیشرفته کانادا
تعداد کل پروژهها: 51
میزان کل سرمایهگذاری: 12.6 میلیارد دلار
تقسیمبندی مالی پروژه
زیر 50 میلیون دلار: 16 پروژه
50 الی 100 میلیون دلار: 8 پروژه
بیش از 100 میلیون دلار: 27 پروژه
ظرفیت تولید جدید: 5 میلیارد ریال در سال
استفاده از مواد اولیه
اولئو کمیکال (چربیها و روغنها) : 4 میلیون تن در سال
پسماندهای جنگلی و زراعی و زباله: 4.5 میلیون تن در سال
ایجاد شغل (مستقیم) : بیش از 3 هزار نفر در فعالیتهای عملیاتی و دفتر مرکزی + بیش از 15 هزار نفر در ساخت و ساز
لازم به ذکر است که دادههایی که از نظرسنجیهای انجام شده بدست آمده است، نشاندهنده این است که 11 پروژه با هزینه سرمایهگذاری CAPEX به میزان 1.25 میلیارد دلار، در حال توسعه است و روندی رو به رشد دارد.
بهمنظور کاهش انتشار گازهای گلخانهای ناشی از تولید و استفاده از سوختهای مایع فسیلی، اقتصاد کانادا باید در مسیر کاهش آلودگی کربن اقدام کند تا با رسیدن به “سوختهای انتشار-صفر” به آن دست یابد:
1. بررسی میزان تولید گازهای گلخانهای ناشی از تولید و پالایش نفت خام: بهبود بهرهوری انرژی، سوختهای تجدیدپذیر دخیل در تولید/فناوری نفت (بهعنوان مثال: گاز طبیعی تجدیدپذیر، بیودیزل، HDRD، برق تجدیدپذیر)، فناوری جداسازی و حذف کربن
2. استفاده بیشتر از بازار سوختهای مایع تجدیدپذیر و مصنوعی: اتانول پیشرفته (بهعنوان مثال: فناوریهای تبدیل زباله به اتانول)، بیودیزل، اتانول، دیزل تجدیدپذیر مشتق از هیدروژناسیون(HDRD)، فناوریهای جذب و استفاده از کرین (بهعنوان مثال: سوختهای مایع مصنوعی)، سوختهای مبتنی بر زیستتوده از فرآوری همزمان چربیهای حیوانی، روغنهای گیاهی، نفتزیستی همراه با نفت فسیلی در پالایشگاههای نفتی
3. اتخاذ و پشتیبانی ساختاری متمرکز و بلندمدت برای انتقال منظم به بازار: مقررات مربوط به سوخت (بهعنوان مثال: سوخت پاک)، استانداردهای کیفیت سوخت برای سوختهای پاک و مخلوطهای سوخت پاک/فسیلی (به عنوان مثال: هیئت استاندارد کانادا)، برنامهها و سیاستهای مالیاتی که از سرمایهگذاری در ظرفیت تولید سوخت پاک و زیرساختهای توزیع/استفاده مورد استفاده قرار میگیرد (بهعنوان مثال، مخلوط سوختهای زیستی و لوازم توزیع)، حمایت از ابداعات در زمینه سوختهای زیستی.
روند شکلگیری انجمن سوختهای زیستی پیشرفته کانادا و اعضای آن
انجمن سوختهای زیستی پیشرفته کانادا، با گسترش فعالیتهای خود و جذب اعضای جدید از جمله فعالان سوخت، توسعهدهندگان فعالیتهای جهانی و ارائهدهندگان خدمات راهبردی مفید، همچنان در حال عضوگیری و افزایش فعالین خود است.
رییس هیئت مدیره انجمن سوختهای زیستی پیشرفته کانادا -Kent Engelbrecht- اظهار داشت: “سازمان ما همچنان به رشد خود ادامه میدهد، زیرا ما در ابعاد جهانی فعال هستیم و عضوگیری انجام میدهیم. فناوریهایی که ما به کار میبریم، همچنان متنوع هستند و این تنوع بر اساس منابع سوختهای زیستی و رشد فزاینده آنها چیده میشود.”
بهمنظور تحقیق پتانسیل توسعه اقتصاد در دسترس در بازارهای بزرگتر، ABFC دست به ساخت سند چشمانداز 2030 زده است تا بدین طریق متعهدانهتر و در پس برنامهای مدون به سرمایهگذاری در زمینه سوختهای مایع زیستی بپردازد. این گزارش، پتانسیل سرمایهگذاری بخش خصوصی را بالغ بر 6 میلیارد دلار برای ایجاد طرفیت تولید و زیرساختها برای انتقال به سوختهای غیرفسیلی و کمکربن تا سال 2030 مشخص میکند.
در ژوئیه سال 2018، ABFC از پیوستن Canfor Pulp و EcoEngineers و Honeywell UOP و Canada Clean Fuels به این انجمن خبر داد. اعضای دیگر این انجمن عبارتاند از:
1. Argus Media؛ یک سازمان رسانهای مستقل با بیش از 1000 کارمند است که دفتر مرکزیاش در لندن است و دارای 25 دفتر در مراکز اصلی تجارت در جای جای جهان است؛ در اروپا و افریقا و آسیا و امریکا. این رسانه به تجزیه و تحلیل قیمهای بینالمللی انرژی و سایر بازارهای قوی میپردازد و در این زمینه به پرداخت خدمات مشاورهای و کنفرانسهای پیشرو میپردازد. این سازمان در سال 1970 تأسیس شد و اکنون 140 کشور از تحلیلهای آن استفاده میکند.
2. Carbon Engineering؛ یک شرکت انرژی پاک مستقر در امریکا است که در سال 2009 تأسیس شده است. این شرکت در حال فعالیت برای جذب کربن بهصورت مستقیم از جو است و از آن برای کاربردهای سوختی یعنی بهعنوان سوخت حمل و نقل زیستی استفاده میکند.
3. Elbow River Marketing؛ یک بازاریاب/عمده فروش محصولات امریکای شمالی است و برخوردار از طیف وسیعی از محصولات انرژی پاک است و دارای تمرکز ویژهای بر بخش ناوگان حمل و نقل است. Elbow River Marketing بیشتر متمرکز بر اتانول و بیودیزل است.
4. VERBIO North America؛ یک شرکت تابع از VERBIO AG است، تولیدکننده پیشرو و تأمینکننده سوخت زیستی برای آلمان و اروپا و دارای سابقهای درخشان در خرید و فروش محصولات زیستی با امریکا و کانادا.
این سازمان برای دهه پیشرو (2020 الی 2030) بهمنظور عملکرد هرچه بهتر خود، نظرسنجی برگزار نمود. بدینصورت که اواخر سال گذشته یک نظرسنجی از اعضای سالانه برای گرفتن اطلاعات مبتنی بر پروژه در مورد سرمایهگذاری در سوختهای زیستی پیشرفته و ظرفیت تولید این سوختها و زیرساختهای مورد نیاز انجام داد.
نتایج بدست آمده از بررسی اقدامات 18 عضو رسمی این انجمن در اواخر سال 2019 نشان میدهد که کانادا میتواند ظرفیت تولید حداقل 5 میلیارد لیتر در سال را تا سال 2030 افزایش دهد.
در ژانویه سال 2020، ABFC راهبرد سوخت پاک کانادا را بهطور خلاصه منتشر ساخت. در این راهبرد، توصیههای مختصری به بخشهای امور مالی ارائه شده است تا سیاستهای کلیدی، نظارتی و مالی بهخوبی تدوین گردد. این دغدغه ناشی از آن است که هدفها بر این مبنا استوار شده است که استقرار گسترده سرمایهگذاری های جدید در بخشهای مختلف سوخت پاک کانادا مورد حمایت قرار بگیرد. بخشهای مختلف سوخت پاک در کانادا، عبارتاند از: سوختهای زیستی پیشرفته/سوختهای مصنوعی، وسایل نقلیه الکتریکی، گاز طبیعی تجدیدپذیر و زیستتوده جامد.
سیاستهای اصلی برای جذب سرمایهگذاری های بخش خصوصی در ظرفیت تولید زیرساختهای بهصرفه و نیز ترویج فناوریهای پاک نظیر “زباله به سوخت” به کار گماشته میشوند.
سند راهبرد انرژی پاک کانادا
در این قسمت به بررسی سند راهبرد انرژی پاک کانادا که 27 ام ژانویه سال 2020 توسط انجمن سوختهای زیستی پیشرفته کانادا منتشر شد میپردازیم. سرفصلهای آن عبارت است از: نحوه جذب سرمایهگذاری لازم برای بخش خصوصی و به حداکثر رساندن منافع اقتصادی و زیستمحیطی از گسترش تولید و استفاده از سوختهای پاک در کانادا.
فهرست سند راهبرد انرژی پاک کانادا
گزارشی که بدان پرداخته میشود، مختصراً به سوختهای غیرفسیلی کمکربن بهعنوان سوختهای زیستی اشاره دارد و فهرست زیر مدنظر است:
1. سوختهای مایع تجدیدپذیر (سوختهای زیستی) و سوختهای مایع مصنوعی
2. گازهای تجدیدپذیر (بیوگاز، گاز طبیعی تجدیدپذیر، هیدروژن تجدیدپذیر)
3. سوختهای جامد تجدیدپذیر (ساختارهای چوبی، زیستتوده torrefied)
4. وسایل الکتریکی تجدیدپذیر (EVS)
راهبرد سوخت پاک کانادا، شامل سیاستها، برنامهها، مقررات و اقدامات مالیاتی است که به شرح زیر اشاره میگردد:
1. تدوین ذهنیت آشکار و واضح در بازار برای حمایت از سرمایهگذاری در بخش خصوصی برای تولید تجاری سوختهای پاک در مقیاس جهانی.
2. کاهش گازهای گلخانهای ناشی از سوختها و انطباق آن با اهداف کاهش انتشار ملی، مقررات فدرال، توافقنامه های بینالمللی اقدامات محیطی.
3. بهینه کردن اقتصاد کانادا در عرصههای رقابتی انرژی پاک.
4. تسهیل در پیشرفت نوآوریها در مورد سوختهای زیستی و تجاریسازی سیستمعامل های سوخت پاک در کانادا که بر حسب ارزشمند بودن در دستهبندی “از نوع اول” قرار میگیرند.
5. ایجاد فرصتهای جدید برای مردم بومی، تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، مدیریت پسماند و پردازش جنگل.
پیشنهادات
بهمنظور توسعه و تداوم صنعت سوخت پاک در کانادا، توصیه میشود راهبرد ملی رشد اقتصادی عملی شود. این رشد در بستر ابتکارات زیر عملی میشود:
1. محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا که اختصاراً ECCC نامیده میشود، بهمنظور تعیین اهداف ملی باید بهصورت شفاف و تمایزیافته برای سالهای 2030 و 2040 و 2050 طبق موارد زیر عمل کند:
1-1: سوختهای زیستی و دیگر سوختهای مایع غیرفسیلی با انتشار کمکربن(سوختهای زیستی معمولی، سوختهای زیستی پیشرفته، فناوریهای جذب کربن حاصل از سوختهای مصنوعی)
1-2: گازهای تجدیدپذیر (بیوگاز، گاز طبیعی تجدیدپذیر، هیدروژن تجدیدپذیر)
1-3: سوختهای جامد تجدیدپذیر (ساختارهای چوبی، زیستتوده torrefied)
1-4: وسایل نقلیه الکتریکی (EV)
2. ECCC برای ایجاد استاندارد سوخت پاک مبتنی بر عملکرد است که بهمنظور استفاده از سوختها در کانادا که بر اساس آن صنعت سوخت پاک بنا خواهد شد طبق موارد زیر فعالیت میکند:
2-1: تنظیم مقررات طبق قانون حمایت از محیط زیست کانادا، از سال 1999:
2-1-1: تعیین میزان کاهش سالانه اجباری برای سوختهای زیستی مایع از 2020 الی 2030
2-1-2: تعیین میزان کاهش سالانه اجباری برای سوختهای گازی و جامد از 2020 الی 2030
2-1-3: میزان کمینه استفاده سالانه از سوختهای پاک غیرفسیلی از بین تمام دستههای سوخت پاک (مایع، گازی، جامد)، بهعنوان بخشی از استاندارد سوختهای پاک که به کاهش تدریجی انتشار گازهای گلخانهای در کانادا میانجامد و حداقل 50 میلیون تن در سال تا سال 2030 کاهش میدهد.
2-2. طراحی استاندارد سوخت پاک باید با برنامههای کاری کانادا که هدفش کاهش تا سال 2030 است، توازن داشته باشد.
2-3. طراحی استاندارد سوخت پاک باید پایهای باشد تا با رشد تدریجی، تا سال 2050 انتشار خالص این کشور را به عدد “صفر” برساند.
3. فعالیت ECCC با حمایت از این بخشها عملی خواهد شد: حمایت از نوآوری و علوم و صنایع (ISI)، زیرساختها و اجتماعات (IC)، حمل و نقل کانادا (TC)، منابع طبیعی کانادا (NRCAN)، زبانهای رسمی و توسعه اقتصادی (EDOL)، کشاورزی و تولیدات خوراکی کشاورزی (AAFC)، امور مالی (جمعاً توسط کلمات CLEAN FUEL MINISTRIES نامیده میشود).
این ترویج بهمنظور تحقق اهداف متمایز 5 ساله برای هر بخش تولیدی در هر دسته از سوختهای پاک (مایع، گازی، جامد) و فروش وسایل نقلیه برقی (EV) در کانادا طی سالهای 2025 تا 2050 بهعنوان یکی از از اجزای اصلی برنامههای مورد نظر است. تمام این تلاشها با این چشمداشت است که تا کشور کانادا تا سال 2050 به میزان نشر صفر برسد. اهداف تولید سوخت پاک در ادامه ذکر میگردد:
3-1: مدلسازی ECC ها از استاندارد سوختهای پاک با استفاده از الگوی انرژی، تولید گازهای گلخانهای، اقتصاد کانادا (معروف به E3MC)؛ برای تعریف تقاضا و عرضه سوختهای فسیلی و سوختهای پاک از 2020 الی 2030
3-2: رقابت کانادا در عرصه سوختهای فسیلی در سطوح جهانی؛ جایی که منابع زیستمحیطی مناسب یا زیستتوده ها و زیرساختهای مناسب ایجاد شده و مورد استفاده قرار میگیرد و دسترسی به بازارهای جهانی برای صادرت سوختهای پاک کانادا به جهان فراهم میگردد.
3-3: کانادا از ظرفیت تولید کافی بهمنظور صادر خالص سوختهای پاک تا سال 2030 برخوردار گردد.
3-4: گسترش تولید سوختهای تمیز بین سالهای 2030 الی 2050 برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد داخلی و جهانی برای سوختهای پاک.
شایان ذکر است که اهداف ملی در زمینه وسایل برقی تجدیدپذیر عبارتاند از: تأیید اهداف فروش موجود برای فروش وسایل نقلیه برقی سبک (بهعنوان مثال: 10 درصد تا 2025، 30 درصد تا 2030، 100 درصد تا 2040)، اهداف روشن برای فروش وسایل نقلیه برقی متوسط و سنگین، اهداف واضح برای فروش اتوبوسهای ترانزیتی و تجاری و مدرسه و سایر سیستمعامل های برقی، اهداف کلی برای فروش تجهیزات صنعتی و وسایل نقلیه خارج از جاده برقی.
4. تقسیم اقتصاد غربی (WED) با پشتیبانی AAFC و امور مالی و با مشورت با تولیدکنندگان مزرعهای و سایر ذینفعان سوخت پاک؛ برای ایجاد یک صندوق جدید سوخت پاک که توسط WED اداره میشود:
4-1: کشاورزان، محققان، مشاغل کشاورزی و شرکتهای انرژی را به یکدیگر متصل میکند تا در اقتصاد پاک یک مزیت به نفع تولیدکنندگان مزرعهای محسوب گردد.
4-2: تخصیص سرمایه در بودجه سال 2020 برای دوره مالی 10 ساله 2021 و 2022 الی 2030 و 2031
4-3: طراحی و اجرای صندوق سوخت پاک برای تکمیل دسترسی متقاضیان مالی 2020 و 2021 را تکمیل میکند
5. امور مالی، با پشتیبانی شورای استاندارد کانادا، شورای ملی تحقیقات، توسعه فناوری پایدار کانادا و متخصصان دیگر برای شناسایی صلاحیت شفاف و علمی مبتنی بر اصلاح قانون مالیات بر درآمد به طرق زیر:
5-1: برای شرکتهایی که فناوریهایی بهمنظور انتشار صفر تولید میکنند، 50 درصد کاهش مالیات اعمال گردد. به شرح زیر:
5-1-1: کاهش مالیات شرکتها برای مشاغل کوچک مرتبط با پاکسازی از 9 درصد به 4.5 درصد بین سالهای 2020 و 2021 الی 2022 و 2023
5-1-2: کاهش مالیات شرکتها برای مشاغل بزرگتر با فناوری پاک، از 15 درصد به 7.5 درصد بین سالهای 2020 و 2021 الی 2022 و 2023
5-1-3: تمدید و حفظ حداقل مالیات مربوط به 4.5 درصد (مشاغل کوچک) و 7.5 درصد (مشاغل بزرگ) تا سال 2030 و 2031
5-2: بخشهای واجد شرایط برای نرخ های تعیینشده مالیات مربوط به فناوری پاک مشخص گردد. توسط:
5-2-1: تولیدات مربوط به انرژیهای تجدیدپذیر (بهعنوان مثال: انرژیهای بادی، خورشیدی، زیستتوده، سیستمهای زمین گرمایی، دریایی، سلولهای سوخت هیدروژن)
5-2-2: تولید سوختهای تجدیدپذیر(سوختهای زیستی مایع، بیوگاز، گاز طبیعی تجدیدپذیر، هیدروژن تجدیدپذیر، سوختهای جامد تجدیدپذیر) و نیز سوختهای حاصل از فناوریهای جذب کربن
5-2-3: وسایل نقلیه با میزان انتشار صفر
5-2-4: فناوری جداسازی و حذف کربن
5-2-5: باتریهای قابل استفاده در وسایل نقلیه با انتشار صفر و سیستمهای شارژ وسایل نقلیه الکتریکی
6. وزارتخانه های سوخت پاک، از طریق مشورت با صنعت سوخت پاک و کارشناسان امور مالی، برای هریک از بررسیهای مربوط به بخش خود در سرمایهگذاری و بهرهبرداری از تأسیسات تولیدی سوخت پاک و تأسیسات زیربنایی توزیع از جمله ایستگاههای شارژ EV وقت بگذارد. برنامههای سوخت پاک باید موارد زیر را مراعات کند:
6-1: تعیین وضعیت تولید سوختهای پاک و سرمایهگذاری های زیرساختی واجد شرایط برای مشارکت در برنامه
6-2: مشص کردن فرصتها برای هماهنگی بهتر برنامهها با اهداف تعیینشده در گفتههای مذکور
6-3: برای دستیابی به اهداف تنظیمشده در دسترسی به سرمایهگذاری یا خدماتی که باعث افزایش سرمایهگذاری بخش خصوصی در زمینه سوخت پاک و وسایل نقلیه برقی میگردد، باید تغییرات خاصی در برنامهریزی های مالی صورت بگیرد؛ خواه از طریق کمک گرفتن از الزامات موجود، خواه از طریق بررسی سایر پارامترهای تأثیرگذار
بهطور خاص، آژانس سوختهای پاک و برنامههای مروری باید شامل تولیدات زیستی کانادا گردد. اما نباید تنها محدود به تصمیمات دولت فدرال باشیم، بلکه باید از سایر بخشها نیز کمک گرفته شود: بانک توسعه کار کانادا، بانک زیرساخت کانادا، توسعه صادرات کانادا، صندوق نوآوریهای راهبردی، فناوری توسعه پایدار کانادا و برنامههای ترویج پاک و ابتکارات تأییدشده توسط مرکز رشد تمیز.
و نیز گزارش جامع و توصیههایی که تا تاریخ 30 ژوئن سال 2020 به دبیرخانه هیئت خزانهداری (TBS) و جانشین نخستوزیر (DPM) داده میشود نیز باید بررسی گردد. شایان ذکر است که TBS و DPM باید تا تاریخ 30 سپتامبر 2020، برای بررسی و تجزیه و تحلیل توصیهها همت گمارد و از طریق همکاری با بخشهای انرژی پاک پیرامون مجموعهای کامل از اصلاحات دولتی، سیاستهای اتخاذشده خود را پیشنهاد کند.
7. امور مالی با پشتیبانی ISI و IC و TC؛ برای بررسی برنامههای مالی موجود یا جدید و اقدامات مالیاتی تحت قانون مالیات بر درآمد که بر سرمایهگذاری بخش خصوصی تأثیر میگذارد و در بهرهبرداری از امکانات تولید سوخت پاک و توزیع مورد استفاده قرار میگیرد. این مهم با استفاده از ایستگاههای شارژ EV و توصیههایی به TBS صورت میگیرد؛ توصیههایی با این پیشزمینه فکری که پیرامون چگونگی همترازی بهتر سیاستهای مالیاتی و برنامههای مالی باشد. بهطور خاص، برنامه مالی سوختهای پاک و بررسی سیاستهای مالیاتی شامل موارد زیر باید باشد، و از طرفی نباید صرفاً محدود به اینها باشد.
7-1: تدوین برنامه ظرفیت سوخت پاک (سوختهای مایع)
7-1-1: یک برنامه اعتبار تولیدی 10 ساله 2.5 میلیارد دلاری (2021 الی 2023) برای جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی در ظرفیت تولید سوختهای مایع تمیز و حمایت از تولید سوختهای مایع پاک در کانادا
7-1-2: بودجه برنامه و تحویل از طریق صندوق نوآوری راهبردی (ISI)
7-2: تدوین برنامه زیرساخت سوخت پاک (سوختهای مایع)
7-2-1: یک برنامه اعطای 10 ساله 250 میلیون دلاری (2021 الی 2023) برای مشارکت با سرمایهگذاری بخش خصوصی در زیرساختهای سوخت مایع پاک جدید/ گسترش یافته برای ایجاد/تبدیل سوخت فسیلی (بنزین، دیزل، جت، دریایی) برای حمایت از بخش غیرفسیلی، ذخیرهسازی، توزیع، ترکیب و استفاده از سوخت مایع پاک.
7-2-2: بودجه برنامه و تحویل از طریق بانک زیرساخت کانادا (IC)
7-3: سرمایهگذاری شتاب دهنده–کلاس 53
7-3-1: واجد شرایط بودن داراییهای تولیدی سوخت پاک
7-3-2: برنامه افزایشی CCA برای داراییهای تولید سوخت پاک از 2023 و 2024 الی 2030 و 2031؛ با دو زمانبندی 2031 و 2032 الی 2034 و 2035
7-4: سرمایهگذاری شتابدهنده–کلاس 43
7-4-1: تعیین صلاحیت داراییهای زیرساخت سوخت پاک (توزیع/ استفاده) از جمله ایستگاههای شارژ EV
7-4-2: برنامه تسریعشده نرخ تسویه حساب CCA برای داراییهای زیرساختی سوخت پاک (توزیع/ استفاده) از سال 2023 و 2024 الی 2030 و 2031؛ با زمانبندی 2031 و 2032 الی 2034 و 2035
7-5: پروژه گسترشی Trans Mountain
اقدامات لازم جهت اطمینان از درآمد 100 درصدی پروژه Trans Mountain Expansion که اختصاراً TMX نامیده میشود؛ از جمله درآمد مالیاتی بر درآمد افزایشی شرکتها، سود سهام و سود حاصل از فروش در راهحل های اقلیمی مبتنی بر طبیعت و پروژههای انرژی پاک، طبق موارد زیر:
7-5-1: پروژههای انرژی پاک واجد شرایط برای توصیف دستهبندی های کاهش مالیات فناوری پاک:
7-5-1-1: تولید مربوط به انرژی تجدیدپذیر (بهعنوان مثال: انرژی بادی، خورشیدی، سیستمهای زمین گرمایی، زیستتوده، دریایی، سلولهای سوخت هیدروژن)
7-5-1-2: تولید سوختهای تجدیدپذیر (سوختهای زیستی مایع، بیوگاز، گاز طبیعی تجدیدپذیر، هیدروژن تجدیدپذیر، سوختهای جامد تجدیدپذیر) و سوختهای حاصل از فناوری جذب کربن
7-5-1-3: وسایل نقلیه با میزان انتشار صفر
7-5-1-4: فناوری جداسازی و حذف کربن
7-5-1-5: باتریهای قابل استفاده در وسایل نقلیه با میزان انتشار صفر و سیستمهای شارژ وسایل نقلیه الکتریکی
7-6: مالیات برای سوخت
با در نظر گرفتن بررسیهای گذرای سال 2020 و بررسی کامل چشمانداز سال 2021 در مورد قیمتگذاری کربن تحت چارچوب Pan-Canadian در مورد پیشرفت فزاینده در زمینه سوخت پاک و تغییرات آب و هوایی، و نیز سایر موارد مرتبط با مالیات سوخت کانادا؛ موارد زیر حیاتی است، اما تنها همین موارد مورد نظر نیست، بلکه موارد دیگر نیز موجود است.
7-6-1: طراحی و کاربرد قیمتگذاری کربن در احتراق کربن از سوختهای زیستی
7-6-2: طراحی و استفاده از مالیاتهای غیرمستقیم سوخت بر اساس انرژی
7-6-3: تعیین منصفانه مالیات قیمتگذاری کربن و مالیات غیرمستقیم بر سوختهای پاک مورد استفاده در ناوگان حمل و نقل
7-7: حذف کربن و استفاده از اعتبار مالیاتی برای جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی در جذب کربن و استفاده از فناوریهای تولید سوخت پاک در کانادا
این مهم با درنظر گرفتن دو مورد زیر انجام میشود:
7-7-1: قیاس با اقدامات اتخاذ شده در بخش 45Q کد مالیاتی امریکا
7-7-2: استفاده مفید از میزان کربن ذخیرهشده و استفاده از اعتبار مالیاتی در بخش فناوریهای تولید سوخت پاک
8. امور مالی، با همکاری ISI
بررسی برنامههای مالی موجود یا جدید و اقدامات مالیاتی تحت قانون مالیات بر درآمد که از رهبری بخشهای نوآور زیستی در کانادا پشتیبانی میکند و توصیههایی برای TBS دارد که تا 30 ژوئن 2020 در مورد چگونگی همترازی بهتر این سیاستهای مالیاتی و برنامههای مالی ارائه میدهد. بهطور خاص، برنامه مالی نوآوری سوختهای پاک و بررسی سیاستهای مالیاتی شامل موارد زیر است.
8-1: برنامه تحقیقات علمی و توسعه تجربی (SR&ED) بهمنظور تشویق مالیاتی برای تحقیقات و توسعه سوخت خالص
8-1-2: تقویت SR&ED برای حمایت از هزینههای نوآوری سوخت تمیز
8-1-3: همسویی منطقهای و استانی برنامههای خلاقانه برای تقویت جذابیت هزینههای نوآوری سوخت تمیز در کانادا
8-2: هزینههای حفاظتی تجدیدپذیر کانادا (CRCE) برای سوختهای پاک
8-2-1: اصلاح بخش 1219 آئیننامه مالیات بر درآمد برای واجد شرایط بودن هزینههای پروژه توسعه فناوری سوخت پاک قبل از تجارت (TRL 1-8) بهعنوان یک CRCE واجد شرایط
8-2-2: در نظر داشتن CRCE در تعریف هزینههای شناسایی کانادا (CEE) بری پویا کردن مباحث مرتبط با هزینه
8-2-3 مطلوب کردن فناوریهای سوخت پاک با در نظر داشتن کاهشهای مالیاتی طبق موراد زیر.
8-2-3-1: تولید مربوط به انرژی تجدیدپذیر (مانند: انرژی بادی، خورشید، سیستمهای زمین گرمایی، زیستتوده، دریایی، سلولهای سوخت هیدروژن)
8-2-3-2: تولید سوختهای تجدیدپذیر (سوختهای زیستی مایع، بیوگاز، گاز طبیعی تجدیدپذیر، هیدروژن تجدیدپذیر، سوختهای جامد تجدیدپذیر) و سوختهای حاصل از فناوری جذب کربن
8-2-3-3: وسایل نقلیه با میزان انتشار صفر
8-2-3-4: فناوری جداسازی و حذف کربن
8-2-3-5: باتریهای قابل استفاده در وسایل نقلیه با میزان انتشار صفر و سیستمهای شارژ وسایل نقلیه الکتریکی
8-3: فناوری توسعه پایدار کانادا (SDTC)
تعیین بودجه جدید برای تأمین ثبات و پشتیبانی طولانیمدت (2021 الی 2031) و پشتیبانی از توسعه پیش از تجارت فناوریهای سوخت پاک در کانادا
8-4: بودجه تحقیقاتی کاربردی
تعیین بودجهای پایدار برای تولید سوختهای پاک و تحقیقات در زمینه فناوری تا سال 2031؛ و نیز بخشی از درآمدهای قیمتگذاری کربن صنعتی طبق قانون قیمتگذاری آلودگی گازهای گلخانهای برای حمایت از تحقیقات کاربردی در مورد سوخت پاک در کانادا در هر دوره مالی
آنالیز تطابق سیاسی
پیشنهادات مطرحشده برای بخش پیشنهادات راهبردی سوختهای پاک کانادا، توسعه اقتصاد کانادا و تصمیمات مالی در سیاست کانادا؛ تماماً همسو هستند. گزینههای زیر، ابزاری مستقیم در این حیطه پیشنهاد میهد.
1. چارجوب Pan-Canadian پیرامون رشد پاک و تغییرات آب و هوایی
1-1: اقدمات فدرال برای رشد اقتصاد سبز
1-1-1: حمل و نقل پاک
1-1-1-1: تهیه راهبرد ملی برای وسایل نقلیه که میزان انتشار صفر دارند؛ با همکاری استانها و ایالتها
1-1-1-2: سرمایهگذاری در ایستگاههای شارژ و سوخت برای وسایل نقلیه که میزان انتشار صفر دارند و نیز سرمایهگذاری در قسمتهای جایگزین وسایل نقلیه
1-1-1-3: گسترش استاندارد سوخت پاک
1-1-2: صنعت: سرمایهگذاری برای توسعه و استقرار فناوریهای جدید صنعتی پاک به همکاری ایالتها و استانها
1-1-3: فناوری پاک، نوآوری، اشتغال
1-1-3-1: پشتیبانی از تحقیقات و توسعه فناری در مناطقی که پتاسیل کاهش انتشارات خوب است
1-1-3-2: کمک به شرکتها برای ایجاد مهارت و مدیریت فناوریهایی که هم رقابت را تسهیل میبخشند هم عملکرد محیطی را بهبود میدهند؛ و از همین مسیر است که دسترسی به بازارهای جهانی را فراهم میآورد تا فروشهای تجاری شود.
1-1-3-3: صرف هزینه برای فناوریهای پاک، برای مثال رهبری یک پروژه
1-1-3-4: حمایت از مردم بومی و نیز فراهمآوری بستری برای کار از راه دور؛ بهمنظور اتخاذ و تطبیق فناوریهای پاک با نیازهای زمانه
1-1-3-5: ایجاد یک راهبرد داده در زمینه فناوریهای پاک؛ بهمنظور هماهنگی استانها و ایالتها
1-1-4: جنگلداری، کشاورزی و زباله
1-1-4-1: مشخص کردن فرصتهای تولید سوختهای تجدیدپذیر و محصولات زیستی
1-1-4-2: پیشبرد شیوههای جنگلداری و مدیریت کشاورزی که به کاهش گازهای گلخانهای کمک میکند
2. گزارش شورای تولید انرژی
2-1: دو مسیر متفاوت، یک مقصد واحد
2-1-1: مسیر اول: تغییر کردن سیستمهای تولید، توزیع و مصرف انرژی به سرعت
2-1-1-1: در اولویت قرار دادن تبدیل انرژی
2-1-1-2: سرعت بخشیدن به سرعت انتقال محلولهای کمکربن برای برق، حمل و نقل، مصارف صنعتی، گرمایش و سرمایش
2-1-1-3: رشد مشاغل جدید و توسعه فناوریهای انرژی پاک و بهرهوری انرژی
2-1-2: مسیر دوم: سرعت بخشیدن به توسعه فناوریهای کمکربن برای استفاده در بخش نفت و گاز موجود برای کاهش آلودگی کربن، کاهش هزینهها و ایجاد محصولات و خدمات جدید با ارزش افزوده. شرکتهای نفت و گاز باید اقدامات جدیدی در بخش ابتکارات و رقابتها در بازارهای جهانی به کار بگیرند.
2-2: مسیری واحد، چهار مسیر برای انتقال انرژی
2-2-1: تنظیم قدرت پاک
2-2-1-2: الکتریسیته تمیز: همزمان با رشد عرضه برق
2-2-1-2: تبدیل سیستمهای گرمایشی، حمل و نقل و فرایندهای صنعتی
2-2-2: استفاده بیشتر از سوختهای تجدیدپذیر
2-2-2-1: افزایش ظرفیت کانادا برای تولید و استفاده از سوختهای تجدیدپذیر
2-2-2-2: سوختهای تجدیدپذیر از گیاهان و ضایعات مورد نیاز در حمل و نقل، گرمایش و سرمایش و برخی فرایندهای صنعتی
3. جداول راهبردی اقتصادی
3-1: فناوری پاک
3-1-1: ایجاد یک سیستم نظارتی سریع و با عملکرد بالا
3-1-2: رشد شرکتهای پیشرو فناوری پاک کانادا؛ با برطرف کردن شکافها در مقیاس مالی
3-1-3: ایجاد رغبت در صنعت و اتخاذ فناوری پاک با برخورداری از دولت خریدار پیشرو
3-1-4: استخدام نیروهای بومی با این هدف که فرصتهایی برای مشارکت و همکاری در ابداعات فناوریهای پاک ایجاد گردد
3-1-5: عملی ساختن فرصتهای فناوریهای تمیز داخلی و بینالمللی در بخشهایی که کانادا حرفی برای گفتن دارد
3-1-6: گسترش فعالیتهای شغلی
3-2: منابع در آینده
3-2-1: مقررات زیرکانه: سادهسازی و نوسازی سیستم نظارتی کانادا برای کسب نتایج مفید بهمنظور جذب سرمایهگذاری و تحریک نوآوری؛ در حالی که همچنان به دستیابی به امنیت جهانی، بهداشت و عملکرد محیطی پرداخته میشود
3-2-2: زیرساختهای راهبردی: یک برنامه زیرساختی راهبردی 50 ساله در کانادا که مرحله مهم آن 5 سال اولش است
3-2-3: نوآوری برای رقابت
3-2-3-1: اکوسیستمی نوآوری را تقویت میکند که مشارکتهای دولتی و خصوصی را تسریع میبخشد، استقرار و اتخاذ فناوریهای پیشرفته را تسریع میبخشد، آموزش مهارتها را پشتیبانی میکند، نوآوران را با زنجیره تأمین جریان اصلی ادغام میکند و نوآوریهای کانادا را در معرض نمایش میگذارد.
3-2-3-2: ایجاد یک بسته آموزشی جامع شامل ساز و کارهای مالی، ثابت و باقی در همه دولتها؛ که برای پشتیبانی از یک اکوسیستم قوی، توسعه و استقرار و پذیرش مقیاسهای نوآوری در کانادا را تسهیل میبخشد.
3-2-3-3: تدوین راهبرد دادهای کانادا برای منابع طبیعی؛ بهمنظور درک بینالمللی برای افزایش رقابت جهانی
3-2-4: مردم بومی: رونق بخشیدن به مشاغل بومی و بهبود دسترسی به آموزش با کیفیت بالا در جوامع
3-2-5: جذب استعدادهای اطراف و استفاده از آن: ایجاد فرصتهای تجاری و مهارتهای ماهرانه برای علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات برای جوانان.
3-2-6: برندسازی: ایجاد یک مارک قوی مبتنی بر شواهدِ “Made in CANADA” که در اذهان عمومی باقی بماند و سندی باشد برای نوآوری، کیفیت و رهبری زیستمحیطی توسط کانادا به عنوان طلایهدار این مسیر
4. کارشناسان خبره در زمینه تأمین مالی پایدار
4-1: رکن اول، فرصت
4-1-2: اختصاص بازه زمانی بلندمدت به کشور کانادا؛ بدین صورت که سرمایهگذاری در بخشهای اقتصادی مهم به کار گرفته شود.
4-1-2: فراهم کردن فرصت و انگیزه برای کاناداییها؛ تا پسانداز خود را با اهداف آب و هوایی مرتبط کنند
4-2: رکن دوم، پایه معیار-بازار
ارتقای اکوسیستم پشتیبانی مالی
4-3: رکن سوم، محصولات مالی و بازارها برای رشد پایدار
4-3-1: گسترش بازار سبز کانادا و تعیین یک استاندارد جهانی برای تأمین اعتبار
4-3-2: ارتقای سرمایهگذاری پایدار تحت عنوان “تجارت معمول” در جامعه مدیریت دارایی کانادا
4-3-3: تعریف مزایا و راهبرد تأمین مالی بازار فناوری پاک کانادا
4-3-4: تراز راهبرد زیرساخت کانادا با اهداف بلندمدت توسعه پایدار و استفاده از سرمایههای خصوصی در آن
آنالیز سازگاری طرح
پیشنهاد راهبرد سوخت پاک با اهداف اصلی پیشبینی شده در حزب لیبرال کانادا همراه است و روندی رو به رشد دارد و بخشهای زیر برای آن مطرح است.
1. کمک به کارآفرینان کانادا برای موفقیت و رشد
1-1: باید دستورالعملی به کار گرفته شود که کارآفرینان از طریق تزریق سرمایه خود در این بخش بتوانند سودی عقلانی بهدست آورند
1-2: خط قرمزها برای مشاغل کوچک باید کاهش یابد و نیز هزینههای مستقیم و غیرمستقیم کاهش مییابد
1-3: کاهش مالیاتها تا عدد “صفر” برای مشاغل تولیدکننده فناوری و یا تولید محصولاتی که دارای انتشار صفر هستند
1-3-1: مالیات شرکتها باید از 9 به 4.5 درصد(برای مشاغل کوچک سبز) و 15 به 7.5 درصد(برای شرکتهای بزرگتر) کاهش یابد
1-3-2: تعیین صلاحیت تصمیمها بر اساس فرایندی که مبتنی بر علم باشد
1-3-3: بخشهای واجد شرایط: انرژی تجدیدپذیر، سوختهای تجدیدپذیر، وسایل نقلیه با انتشار صفر، فناوری جداسازی و حذف کربن، باتریهای قابل استفاده در وسایل نقلیه با انتشار صفر و سیستمهای شارژ وسایل نقلیه الکتریکی شبکه
2. ایجاد انجمنهای قوی، ایجاد شغل
2-1: بسترهای زیربنایی فدرال
2-1-1: باید از همه استانها و ولایات خواسته شود که در زمانی معقول دست به شناسایی اولویتهای زیرساختی بزنند
2-1-2: سرمایهگذاری های مستقیم از سرمایههای ناخواسته
2-2: صندوق ملی زیرساخت
تعیین پروژههای بعدی باید انجام شود
3. سرمایهگذاری در بخشهای غنی روستایی
در این قسمت میتوان به سوختهای پاک اشاره کرد که شامل دوزیربخش زیر است.
3-1: حرکت رو به رشد توسط تنوعهای اقتصاد غربی و به کمک صندوق جدید فناوری پشتیبانی و تجارتی
3-2: همکاری همهجانبه کشاورزان، محققان، شرکتهای تجاری و انرژی؛ که به تولیدکنندگان اقتصاد پاک کمک میکنند
4. حمایت از تجارت بیشتر در داخل و سراسر جهان
باید به صادرات و رشد مشاغل کانادایی کمک شود
4-1: سرمایهگذاری های جدید در بازار جهانی کانادا
4-2: پشتیبانی برای ورود به بازارهای جدید
4-3: همکاری بیشتر دانشمندان، محققان و مبتکران از کشورهایی که اقتصاد پیشرفته دارند
5. غلبه بر تغییرات آب وهوایی
5-1: انتشار خالص صفر تا 2050
5-1-1: تنظیم نقاط راهبردی پنج ساله و قانونی برای رسیدن به انتشار خالص صفر
5-1-2: تعیین گروهی از دانشمندان، اقتصاددانان و متخصصان برای پیشنهاد بهترین راه بهمنظور رسیدن به میزان انتشار صفر درصد
5-1-3: فراتر از جغرافیای کانادا، توسط معرفی اقدامات جدید برای کاهش کربن
5-1-4: کسب اعتماد از این که کارگران میتوانند آینده خود را از این طریق تضمین کنند
5-2: هزینههای ناشی از آلودگی
5-2-1: در نظر داشتن نرخی مصوب برای آلودگی و برنامهای برای کاهش تولید گازهای گلخانهای
5-2-2: اقدامات جدید برای کمک به حرکت کانادا به سمت آیندهای با میزان انتشار صفر؛ از جمله تقویت قوانین موجود برای کاهش انتشار آلایندههای بزرگ کانادا
5-3: انتقال انرژی پاک
5-3-1: سرمایهگذاری هر دلار بدست آمده از پروژه Trans Mountain
5-3-2: سرمایهگذاری درآمدهای مالیاتی بر درآمد شرکتهای فدرال. تخمین زده میشود پس از اتمام پروژه، 500 میلیون دلار در سال تولید شود
6. ساختن جوامع پاک تر، کارآمدتر و مقرون به صرفه تر
6-1: این کار میتواند با کمک بخش ناوگان حمل و نقل میسر گردد؛ یعنی وسایل حمل و نقل با میزان انتشار صفر
6-1-1: نصب حداکثر 5000 ایستگاه شارژ
6-1-2: گسترش انگیزه عمومی مردم، برای استفاده از این فناوری
6-1-3: سرمایهگذاری ویژه دولت فدرال در ترانزیت عمومی، بهمنظور حمایت از اتوبوسهای با میزان انتشار صفر و سیستمهای ریلی
6-1-4: خریداری 5 هزار سرویس مدرسه با قابلیت نشر صفر درصدی، تا 5 سال آینده
6-1-5: انجام اقداماتی برای پشتیبانی از تبدیل تجهیزات تجاری به منابعی که میزان نشر صفر دارند
6-2: صندوق برق پاک
پیش رفتن با صندوق برق پاک با میزان سرمایه 5 میلیارد دلار
6-2-1: به ارمغان آوردن قدرت پاک و مقرون به صرفه برای جوامع
6-2-2: حمایت از برق در صنایع امریکایی
6-3: بانک زیرساخت کانادا
استفاده از انرژی تمیز، تجدیدپذیر و قابل اعتماد
6-4: حمل و نقل تمیز دریایی
حمایت از کشتیهایی که نفت خام و دیزل جابجا میکنند
تمایز راهبردهای سوخت پاک
مسئولیت | اولویت | بخش مربوطه | پشتیبانها |
برنامه دولت برای اقدام در مورد آب و هوا، محیطی تمیزتر و اقتصادی پاکتر طبق موارد زیر: 1. فراتر رفتن از اهداف 2030 | 1 | ECCC | جانشین نخست وزیر |
اعمال Pan-Canadian | 2 | ECCC | مطرح نیست |
برنامه ریزی برای رسیدن به میزان انتشار صفر درصد تا سال 2050 طبق موراد زیر: 1. تعیین نقاط عطف پنج ساله | 3 | ECCC | NRCan و ISI |
کاهش 50 درصدی مالیات برای صنایعی که تولید صفر درصدی آلایندگی دارند. بخشهای واجد شرایط عبارتاند از: تولید انرژیهای تجدیدپذیر، تولید سوختهای تجدیدپذیر، وسایل نقلیه با انتشار صفر، فناوری جداسازی و حذف کربن، باتریهای مورد استفاده در وسایل نقلیه با انتشار صفر، سیستمهای شارژ وسایل نقلیه الکتریکی و ذخیرهسازی شبکه | 3 | Finance | مطرح نیست |
کسب اطمینان از این که تمام حاصل از پروژه Trans Mountain در پروژههای انرژی پاک و فعالیتهای اقلیمی مبتنی بر طبیعت سرمایهگذاری میگردد | 6 | Finance | مطرح نیست |
نهایی کردن گزارش یارانههای بستهشده بر سوختهای فسیلی | 17 | Finance | مطرح نیست |
کمک به کسب و کارها برای ایجاد شغل و ثروت تا بدین طریق از آنها حمایت شود و در مسیر نوآوری و رشد حرکت نمایند | 1 | ISI | مطرح نیست |
پشتیبانی از اکوسیستمهای نوآوری برای حمایت از ایجاد شغل، پذیرش فناوری، سرمایهگذاری در مقیاس بالا | 2 | ISI | مطزح نیست |
انجام پژوهشهای جهتدار در شورای ملی تحقیقات برای پرداختن به چالشهای بزرگ عصر کنونی، از جمله تغییرات آب و هوایی و رشد تمیز و جامعه سالم | 5 | ISI | مطرح نیست |
نصب حداکثر 5 هزار ایستگاه شارژ در بزرگراه Trans-Canada | 12/14 | ISI و NRCan | مطرح نیست |
افزایش انگیزه عمومی برای استفاده از وسایل نقلیهای که انتشار صفر دارند؛ با ارائه تخفیف 10 درصدی بر روی وسایل نقلیهای که انتشار صفر دارند و تا مرز 2000 دلار مورد استفاده قرار میگیرند | 14 | ISI | NRCan |
اجرای برنامههایی به منظور سرمایهگذاری کاناداییها در بخش تولیدیهای ترانزیت عمومی، زیرساختهای سبز و نیز زیرساختهای مهم راهبردی که باعث افزایش تجارت میشود | 1,2 | Infrastructure | حمل و نقل (طرح راهبردی حمل و نقل 2030) |
نهایی کردن صندوق جدید زیرساخت بهمنظور پشتیبانی از پروژههای اولویتدار و تنوع اقتصادی برای انتقال جوامع از سوختهای فسیلی تا سال 2020 و 2021 | 5 | Infrastructure | مطرح نیست |
کسب اطمینان از سرمایهگذاری های جدید دولت فدرال در ترانزیت عمومی بهمنظور پشتیبانی از اتوبوسهای با انتشار صفر و سیستمهای ریلی در سال 2023 | 6 | Infrastructure | مطرح نیست |
همکاری با استانها و ایالتها برای تأمین بودجه جدید بهمنظور کمک به اعضای مدارس و شهرداری برای تولید 5000 هزار سرویس مدرسه با میزان انتشار صفر و اتوبوس ترانزیت با میزان انتشار صفر تا 5 سال آینده | 7 | Infrastructure | مطرح نیست |
حمایت از بانک زیرساختهای کانادا بهمنظور کمک مالی برای گسترش سیستمهای انرژی پاک | 10 | Infrastructure | Finance و NRCan |
همکاری با شرکای بینالمللی برای به اشتراک گذاشتن بهترین روشها بهمنظور اعمال زیرساختها برای کمک به نوآوری و فراهمسازی بسترهای آینده کمکربن، حمایت از ایجاد مشاغل کانادایی و جذب سرمایهگذاری در زیرساختها در کانادا | 14 | Infrastructure | مطرح نیست |
کسب اطمینان از این که سیستم حمل و نقل کانادا از برنامه بلندپروازانه رشد اقتصادی و اشتغالزایی دولت پشتیبانی میکند | 1 | Transport | مطرح نیست |
اجرای طرح 2030 حمل و نقل که موراد زیر برایش مطرح است: 1. دستورالعمل های تجاری بهمنظور افزایش دسترسی به بازارهای جهانی کالاهای کانادایی | 2 | Transport | ISI و NRCan و ECC |
طراحی و معرفی برنامههایی که از برنامههای کارآمد و پاکیزه در جهان پشتیبانی میکند. نیز تلاش برای توسعه زیرساختهای دریایی که از سوختهای نفت سنگین و دیزل بهعنوان سوخت استفاده میکنند؛ تا این سوختها را به سوختهای پاک (مانند گاز طبیعی مایع) تغییر دهند | 3 | Transport | مطرح نیست |
1. کسب اطمینان از این که بخشهای انرژی و نیز بخشهای مرتبط با منابع، بهعنوان منبع خوبی برای مشاغل طبقه متوسط تلقی میگردند. | 1 | NRCan | جانشین نخست وزیر |
عملی کردن توصیههای گزارش شورای انرژی تجدیدپذیر، از جمله انتقال انرژی پاک و استفاده از سوختهای تجدیدپذیر بیشتر | 3 | NRCan | مطرح نیست |
استفاده حداکثری دولت از سیاستهای در دسترس و ابزارهای مالی، بهویژه پتانسیل رشد صادرات جهانی. به گونهای که کانادا بدل به رهبر ایجاد اشتغال و نوآوری شود | 1 | AAFC | مطرح نیست |
ایجاد صندوق حدید فناوری و پشتیبانی تجاری از طریق استفاده از پتانسیل تنوع اقتصادی غربی؛ تا بدین طریق بین کشاورزان، محققان، شرکتهای انرژی و تجارت زیستی هماهنگی و توازن ایجاد شود | 5 | گسترش اقتصاد (WED) | AAFC |
همکاری های ممتد با بخش نخست وزیری از طریق: 1. بها دادن هرچه بیشتر به طبقه متوسط | 1 | جانشین نخست وزیر | مطرح نیست |